Ewaluacja
Liczba pobra:788, Rozmiar pliku:295,3 KB
Invalid download ID.Liczba pobra:778, Rozmiar pliku:278,8 KB
Ankieta ewaluacyjna - nauczycieleLiczba pobra:705, Rozmiar pliku:409,6 KB
Ankieta ewaluacyjna - uczniowieLiczba pobra:707, Rozmiar pliku:275,0 KB
W celu zbadania wpyw projektu na nauczycieli zostaa przeprowadzona ewaluacja. Miaa ona miejsce przed i po odbytej mobilnoci, w ktrej nauczycielki wypeniy ankiety ewaluacyjne. Odbyy si rwnie indywidualne i grupowe rozmowy oraz dyskusje, majce na celu sprawdzenie stopnia:
-implementacji poznanych metod nauczania oraz stworzonych materiaw,
-wymiany dowiadcze midzy nauczycielami w szkole i poza ni,
-wykorzystywania w pracy technologii telekomunikacyjnych,
-wzrostu pynnoci w uywaniu jzyka obcego,
-wzrostu motywacji do samoksztacenia, uczestnictwa w kursach, szkoleniach czy konferencjach
-rozwoju umiejtnoci interkulturowych (np. tolerancja, krytyczne mylenie, umiejtno rozwizywania problemw, negocjowania, efektywnej wsppracy w grupie).
Celem powyszych ewaluacji byo zweryfikowanie jakoci realizacji i organizacji projektu,a take poziomu spenienia oczekiwa uczestnikw i przydatnoci zdobytej wiedzy, kompetencji i umiejtnoci.
Wyniki ankiet wykazay zadowolenie ze wsppracy zespow, a take potwierdziy wysoki poziom przydatnoci otrzymanej wiedzy. Udzia w kursach wpyn na rozwj praktycznych umiejtnoci istotnych dla wdraania efektw projektu. Spotkania miay na celu dzielenie si zdobyt wiedz oraz umiejtnociami.
Dziaania projektowe Erasmus + CLIL przyszoci nauczania przyczyniy si do przeprowadzenie w styczniu 2017 r. ankiety ewaluacyjnej, ktrej celem byo zdiagnozowanie poziomu zainteresowania nauczaniem dwujzycznym wrd nauczycieli oraz ich potrzebami nauczycieli w tym zakresie. Ankieta bya zwizana rwnie z potrzeb ewaluacji pracy nauczycieli zaangaowanych w projekt i ich wpywu na zwikszenie wiedzy oraz zachcenia do dziaania innych nauczycieli do dziaa w tym zakresie.
Ankieta wykazaa, e dziaania projektowe przyczyniy si do promocji nauczania w podejciu CLIL oraz podniesienia wiedzy w tym zakresie, gdy a 55% nauczycieli jest zainteresowanych aktywnym udziaem w procesie wdraania dwujzycznoci, a 60% moliwoci podniesienia kwalifikacji i zdobycia nowych umiejtnoci w tym zakresie. Ewaluacja wykazaa take, e 9 osb jest zainteresowanych uczestnictwem w zagranicznych kursach jzykowych, a 3 osoby chciayby uczestniczy w kursach z zakresu metodyki CLIL.
Wnioski do dalszych dziaa projektowych:
- Przeprowadzi lekcje otwarte umoliwiajce podzielenie si zdobyt wiedz i umiejtnociami
- Przygotowa sesje informacyjne na temat podejcia CLIL
- Kontynuowa upowszechnianie produktw projektu oraz informacji o dziaaniach poprzez umieszczanie ich na stronie szkoy
- Kontynuowa proces samoksztacenia dotyczcy metodologii CLIL oraz nauczania jzykw obcych.
Dziki wykorzystaniu przez nauczycieli zdobytego dowiadczenia, wiedzy i umiejtnoci podczas trwania projektu CLIL przyszoci nauczania, wpyw projektu na uczniw widoczny jest dziki przyrostowi wiedzy wyraony poprzez wiksz komunikatywno i pynno
w stosowaniu jzyka obcego. Otwarto, dociekliwo oraz czstsze i bardziej swobodne uywanie jzyka obcego podczas zaj. Zwikszon autonomi w uczeniu si oraz motywacj do rozwoju wiedzy i umiejtnoci. Rozwj umiejtnoci interkulturowych (tj. tolerancja, umiejtno rozwizywania problemw, efektywnej wsppracy w grupie) oraz lepszy wgld w moliwo wykorzystania wiedzy w praktyce. W ramach dziaa projektu wrd uczniw klasy uniwersyteckiej II c1 przeprowadzona zostaa ankieta dotyczca wpywu dziaa projektowych na rozwj ich wiedzy. Wszystkie wyej wymienione aspekty potwierdzone zostay przez wyniki ewaluacji. Wszyscy uczniowie tej klasy twierdz, i obecny poziom znajomoci jzyka angielskiego umoliwia im efektywniejsze samodzielne korzystanie z autentycznych rde. Co wicej, 100% twierdzi, i przedmioty nauczane w podejciu CLIL pozytywnie wpyny na komunikatywno, pynno w uywaniu jzyka, a take tolerancyjno (100%) oraz otwarto na inne kultury (85%). Wszyscy uczniowie wykorzystuj zdobyte umiejtnoci w kontaktach z osobami z poza granic naszego kraju.
Wnioski do dalszych dziaa:
– kontynuowa rozwj poziomu komunikatywnoci, dbajc o poprawno wypowiedzi
– zachca uczniw do samoksztacenia poprzez zapoznanie ich z dostpnymi rdami wiedzy
– zwiksza zaplecze czytelnicze
– kontynuowa wdraanie metod podejcia CLIL