Erasmus Plus Szkolenie kadry: Aktualnoci

Projekt na platformie eTwinning o tytule ?The change starts now? nabiera rozpdu. Uczniowie klasy 2C1 w ramach zada projektowych nagrali filmik w jzyku angielskim pokazujcy II Liceum Oglnoksztacce im. Marii Skodowskiej-Curie w Koskich. Zapraszamy do obejrzenia:

https://www.youtube.com/watch?v=tLBTcjDT1B4


W ramach upowszechniania zgromadzonej wiedzy i dowiadczenia zdobytego podczas realizacji projektu ?CLIL przyszoci nauczania? rusza projekt ?The change starts now?, ktrego pomysodawc jest nauczycielka jzyka angielskiego Magdalena Siatkowska. 16 padziernika 2017r. zosta on przyjty do realizacji przez komisj programu eTwinning. Partnerami bd szkoy z kilku krajw europejskich. Wspzaoycielem i wspkoordynatorem jest Pani Donatella Verroti, nauczycielka jzyka angielskiego w szkole IPSIAS Di Marzio Michetti mieszczcej si we Woszech.

CERTIFICATE


Let?s CLIL

Wraz z rozpoczciem nowego roku szkolnego 2017/2018 w II Liceum Oglnoksztaccym im. Marii Skodowskiej-Curie rusza nowy projekt ?Let?s CLIL? realizowany ze rodkw Europejskiego Funduszu Spoecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwj (PO WER) w ramach projektu ?Ponadnarodowa mobilno kadry edukacji szkolnej?.

Data rozpoczcia projektu: 01.09.2017., a jego zakoczenie to 31.08.2019.

Projekt ma na celu zdobycie niezbdnych umiejtnoci i wiedzy do wdroenia dwujzycznoci w organizacji oraz podniesienie kompetencji kulturowych uczestnikw, ktrymi s nauczyciele II LO.

Realizacja projektu pozwoli wesprze wdraanie dwujzycznoci, ktra od roku szkolnego 2017/2018 jest realizowana w klasie dwujzycznej 1C.

Dziaania podjte przez II LO realizuj koncepcj rozwoju szkolnictwa w ramach projektu ?witokrzyskie dwujzyczne? promowan przez Marszaka Wojewdztwa witokrzyskiego.


LEKCJA OTWARTA ?DER BAU DER ERDE- ZUSSAMMENFASSUNG?

Magorzata witakowska nauczycielka geografii i jzyka niemieckiego przeprowadzia w dniu 14.06.2017 lekcj otwart geografii w jzyku niemieckim w ramach realizowanej innowacji pedagogicznej. W lekcji uczestniczya grupa uczniw z klasy 1 C1 rozszerzajca obydwa przedmioty. Podczas zaj nauczycielka wykorzystaa szereg metod poznanych podczas kursu ?English for Effective Communication? zrealizowanego

w Oxfordzie w ramach projektu ? CLIL przyszoci nauczania?. Zastosowane metody aktywizoway uczniw i uatwiay sprawdzenie i utrwalenie wiedzy zdobytej na lekcjach dotyczcych budowy geologicznej Ziemi oraz rodzajw ska i mineraw. Zajcia uatrakcyjnia moliwo wykorzystania materiaw w jzyku niemieckim na tablicy interaktywnej. Polecane linki to:

 


Upowszechnianie efektw projektu wrd uczniw w wojewdztwie

Dnia 30 maja 2017r. na dziewitej anglojzycznej konferencji w ramach cyklu ?Dwujzyczne witokrzyskie? dyskutowano o korzyciach oraz wyzwaniach zwizanych

z dwujzycznoci w XXI wieku.W spotkaniu, wzio udzia 240 uczniw gimnazjw

oraz licew oglnoksztaccych z wojewdztwa witokrzyskiego. Odbyo si ono w Sali Rycerskiej Muzeum Okrgowego w Sandomierzu. Konferencja zostaa zorganizowana

przez Marszaka Wojewdztwa witokrzyskiego, Adama Jarubasa, we wsppracy ze Starostwem Powiatowym w Sandomierzu oraz renomowanym Liceum Oglnoksztaccym Collegium Gostomianum. Jak zwykle gos zabrali uczniowie. W dyskusji panelowej wystpili m.in. gocie z II LO im. Jana niadeckiego w Kielcach, Gimnazjum im. Juliusza Verne?a

w Kielcach oraz uczennica naszej szkoy Kamila Gbaa.

 


Upowszechnianie efektw projektu wrd nauczycieli w wojewdztwie

Dnia 28 maja 2017r. dyrektor Beata Salata oraz koordynator projektu Izabela Zapaa wystapiy w roli prelegentek na konferencji ?Nauczanie dwujzyczne i zmiany w nowej podstawie programowej jzyka obcego dla szk podstawowych?. Uczestnikami konferencji byli nauczyciele i dyrektorzy ze szk w wojewdztwie witokrzyskim zainteresowanych wprowadzeniem dwujzycznoci w swoich organizacjach.

Pani dyrektor przedstawia najwaniejsze prawne aspekty wdraania dwujzycznoci w szkole ponadgimnazjanej oraz mwia o dotychczasowym dowiadczeniu z dwujzycznoci. Izabela Zapaa zaprezentowaa korzyci dla uczniw, szkoy, nauczycieli oraz przedstawia i omwia przykadowe tematy, wiczenia, oraz scenariusze lekcji. Materiay te powstay w ramach projektu CLIL przyszoci nauczania. Omwiono rwnie jak nauczyciele przygotowywali si do pracy w klasach dwujzycznych oraz o moliwociach i korzyciach pyncych z moliwoci uczestnictwa w projektach Erasmus+ KA1.

 


Klasa dwujzyczna

Test sprawdzajcy poziom jzyka angielskiego do klasy humanistycznej dwujzycznej odbdzie si dnia 19.05.2017 r. o godz. 13:00 w II LO w Koskich.
Udzia w tecie nie wymaga wczeniejszej rejestracji. Przed przystpieniem do testu naley przedstawi dokument ze zdjciem potwierdzajcy tosamo (dowd osobisty, paszport, legitymacja szkolna).
Kontakt: Sekretariat tel. 41 260 49 19, lo2konskie@poczta.fm

W ramach upowszechniania efektw dziaa projektowych, 20 kwietnia 2017 wkieleckiej Filharmonii odbya si konferencja pt.?Bilingualism for an Effective Communication In aGlobalised World?, ktrejorganizatorem by Urzd Marszakowski Wojewdztwa witokrzyskiego, awsporganizatorami II Liceum Oglnoksztacce im.Marii Skodowskiej-Curie wKoskich orazEcho Dnia. Opraw konferencji zajli si uczniowie klas jzykowych 1C1 oraz2C1 II LO, w ktrych wdraane s efekty projektu ?CLIL przyszoci nauczania?. Uczniowie Ci uczestnicz rwnie w projekcie Erasmus + KA2 APPLES.

Podczas konferencji uczniowie II LO, uywajc jedynie jzyka angielskiego, omawiali kwesti dwujzycznoci podczas wasnych prezentacji orazwdyskusji panelowej. Prezentacj pt.?Getting Itchy Feet? przedstawiy Paulina Cukrowska iKamila Gbaa, kolejn pt.?How toget tobilingualism? wygosi Pawe Sosnowski, awdyskusji panelowej wziy udzia Anna Zamachowska, Dominika Frc, Patrycja Godzisz orazWeronika Polak.

Wicej natemat konferencji mona przeczyta nastronach:

http://www.sejmik.kielce.pl/item/54175-wojewodztwo-swietokrzyskie-staje-sie-dwujezyczne

http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/wiadomosci/kielce/a/konferencja-dwujezyczne-swietokrzyskie-w-filharmonii,12006235/

 

 


Promocja klasy dwujzycznej w miecie i powiecie

W ramach dziaa projektu 2016-1-PL01-KA101-024063, dnia 6 kwietnia 2017 r. p. dyrektor Beata Salata oraz nauczycielka jzyka angielskiego Izabela Zapaa uczestniczyy w zebraniu z rodzicami uczniw klas III Gimnazjum nr 1 w Koskich. Spotkanie miao na celu przedstawienie i wyjanienie koncepcji ksztacenia dwujzycznego oraz zaprezentowanie nowej oferty edukacyjnej II Liceum Oglnoksztaccego zwizanej z tym rodzajem edukacji.

Udzia w tym spotkaniu jest kolejnym, z serii prelekcji, w ktrych dyrekcja II LO wraz z zaangaowanymi nauczycielami zapoznaje uczniw i rodzicw ze szk koneckich oraz gminy i powiatu z tematem nauczania dwujzycznego. Od 24.04.2017 r. II LO rozpoczyna kolejny etap promocji penej oferty II LO.

 


Upowszechnianie wiedzy wrd nauczycieli II LO

W ramach upowszechniania efektw projektu CLIL przyszoci nauczania przygotowana zostaa prezentacja majca na celu zapoznanie nauczycieli II LO z wymogami i zasadami nauczania dwujzycznego na IV etapie edukacyjnym. Na spotkaniu Zespou rekrutacyjno-promocyjnego nauczyciele zostali zapoznani z koncepcj edukacji dwujzycznej w Polsce. Mwiono rwnie o pyncych z niej korzyciach dla uczniw, ale i nauczycieli i szkoy. Omwiono rwnie plan wdroenia nauczania dwujzycznego w klasie humanistycznej w II LO. Spotkanie to byo rwnie okazj do wymiany spostrzee, opinii, wiedzy oraz dowiadcze zwizanych z dwujzyczn edukacj modziey jak rwnie przygotowaniu nauczycieli do nauczania w podejciu CLIL

Invalid download ID.

Liczba pobra:389

 


W zwizku z dziaaniami w ramach projektu Erasmus + akcja KA1,dnia 29.03.2017 miay miejsce lekcje pokazowe prowadzone dwujzycznie pt. ?The music will rock you? z wiedzy o kulturze i ?Human as a social unit?z wiedzy o spoeczestwie. W wydarzeniu uczestniczyli uczniowie i nauczyciele z gimnazjw w Koskich, Miedzierzy, Supi Koneckiej, Radoszyc oraz Ostrowca witokrzyskiego.

Lekcj poprzedzia interesujca prelekcja Doradcy Marszaka Wojewdztwa witokrzyskiego, Pana Andrzeja ukasika, dotyczca wartoci i korzyci jakie niesie dwujzyczno. Dziki wsppracy z Urzdem Marszakowskim w Kielcach, uczniowie II Liceum Oglnoksztacce w Koskich maj moliwo cyklicznego udziau w konferencjach promujcych rozwj kompetencji jzykowych zdobytych poprzez uczenie si w rodowisku CLIL.

Dziki dowiadczeniu i wiedzy zdobytej podczas szkole i kursw ?CLIL Secondary?oraz ?Sensitization training about migration, racism, discrimination, culture and diversity? nauczycielki przygotoway materiay dydaktyczne niezbdne do przeprowadzenia lekcji. Modzie obserwujca lekcje, miaa moliwo ledzi ich tok, co wpyno na pozytywny odbir treci oraz dao im poczucie partycypowania w zajciach. Uczniowie II LO, ktrzy brali udzia w lekcjach, to modzie, ktra uczestniczy w projekcie Erasmus + akcji KA2 A.P.P.L.E.S. W pracy na lekcjach wykorzystywali wiedz i dowiadczenie uzyskane poprzez udzia w tym projekcie. Po skoczonej lekcji, omwiono rwnie proporcje uycia jzyka obcego w stosunku do jzyka ojczystego. Wyjaniono czym jest dwujzyczno, a take cele, zaoenia przedmiotw i przeprowadzonych lekcji.

Wydarzenie to miao za zadanie upowszechnianie efektw zdobytej wiedzy i umiejtnoci, a take promocj klasy dwujzycznej bdcej efektem powyszych dziaa. Starania te odniosy pozytywny skutek, jako e w trakcie dyskusji, modzie wyrazia swoje zainteresowanie nauk w tej klasie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Wsppraca z Goethe Institut.

Magorzata witakowska, wykorzystujc wiedz i dowiadczenie zdobyte na kursie zagranicznym oraz krajowych, dokonaa analizy zgodnoci niemieckich podrcznikwdo geografii nauczanej w podejciu CLIL z polsk podstaw programow. Informacje te zostay przedstawione przez nauczyciela jzyka niemieckiego na konferencji Goethe Institut.

 

Wizyta w liceum z oddziaami dwujzycznymi w odzi

Dyrekcja i nauczyciele biorcy udzia w projekcie Erasmus + CLIL przyszoci nauczania oraz ci zainteresowani nauczaniem w podejciu CLIL wzili udzia w wizycie w liceum z oddziaami dwujzycznymi w odzi. Uczestniczyli tam w lekcji pokazowej z geografii oraz dyskusji z nauczycielami uczcymi w teje szkole dotyczcej nauczania dwujzycznego. Dyrekcja liceum podzielia si wiedz i dowiadczeniem dotyczcym aspektw prawnych zwizanych z zarzdzaniem tego typu szko oraz organizacji pracy.

 

Wpyw projektu na uczniw szkoy

Uczniowie, jako prelegenci prezentujcy w jzyku angielskim, mieli okazj podzieli si efektami zdobytej wiedzy na dwch konferencjach zorganizowanych w ramach projektu witokrzyskie Dwujzyczne przez Marszaka woj. witokrzyskiego „Grow Your Passion, Bring More Value! The Role of Attitude in the Acquisition of a Foreign Language? oraz „English As a Prerequisite for the Medical Profession?.Modzie braa rwnie udzia w dyskusji w jzyku angielskim na temat Multiculturalism in the USA w Konsulacie Generalnym USA w Krakowie.

 


30 listopada 2016 witokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli otworzyo nowy cykl spotka w ramach projektu ?Szkolne Inkubatory Dwujzycznoci?.

Po raz kolejny nauczycielki z II Liceum Oglnoksztaccego im. Marii Skodowskiej-Curie w Koskich zostay zaproszone do wzicia w nim udziau oraz podzielenia si swoim dowiadczeniem w nauczaniu w podejciu CLIL (Content Lnguage Integrated Learning).

Magorzata witakowska opowiedziaa o swoim wieloletnim dowiadczeniu pracy w rodowisku CLIL, ktre zdobya prowadzc geografi w jzyku niemieckim, co zostao przyjte z duym entuzjazmem i zaciekawieniem uczestnikw szkolenia. Przedstawia rwnie metody nauczania jzykw obcych, ktre zaobserwowaa jako uczestniczka kursu jzyka angielskiego w Lake School w Oxfordzie w ramach projektu Erasmus + Akcja KA1. Dziki wsppracy z CDN linki do materiaw z kursu zostay umieszczone na stronie projektu ?Szkolne Inkubatory Dwujzycznoci?.

Magdalena Siatkowska zaprezentowaa swoje powstajce dowiadczenie pracy w nauczaniu w podejciu CLIL uczc angielskiego biznesowego. Opowiedziaa rwnie o kursie CLIL Secondary, ktry odbya w Exeter w Anglii, gdzie poznawaa metody pracy CLIL.

Nauczycielki mwiy take o istocie ksztacenia si i moliwociach rozwoju i zdobywania wiedzy i dowiadczenia jakie daj projekty Erasmus +.

 

Wicej o dziaaniach w ramach projektu ?Szkolne Inkubatory Dwujzycznoci? mona przeczyta na stronie: https://www.scdn.pl/index.php/dwujzyczno

 

 


 

W dniu 12.10.16 uczestnicy projektu Erasmus+ KA1, w ramach rozwoju i pogbiania wiedzy z zakresu metodologii i wdraania CLIL, wzili udzia w konferencji metodycznejUCZ SI I CZYTAJ W RӯNYCH JZYKACH ? WYBRANE ASPEKTY CLIL.Konferencja jest czci programu Szkolne Inkubatory Dwujzycznoci prowadzonego w wojewdztwie witokrzyskim od 2015r.

Na konferencji wystpiy dr Monika odej z prelekcj dotyczcCLIL – content language for the prospective CLIL teachersoraz mgr Marta Kwiatek, ktra mwia na tematLiterary content in the foreign language classroom?towards principled instructional practice.Obie prezentacje wniosy wiele istotnej wiedzy teoretycznej, ale rwnie nawizyway do wasnych dowiadcze w nauczaniu w podejciu CLIL.
Wanym punktem spotkania byo wystpienie Agnieszki Macek i Artura Stpniaka – zaoycieli prywatnej szkoy dwujzycznej, ktrzy opowiadali o swoich dowiadczeniach we wdraaniu innowacyjnej metody.

http://www.scdn.pl/images/stories/aktual/sid_16/program_konferencji_sid_2016.pdf

https://www.scdn.pl/index.php/projekty/projekty-efs/1008-szkolne-inkubatory-dwujzycznoci


Pierwsza mobilno ju wkrtce. Od 17 lipca do 30 lipca Magorzata witakowska bdzie na szkoleniu w Lake School of English Oxford:

https://www.englishinoxford.com/the_school/index.html

 

rozwijamy nasze kompetencje interkulturowe:

 

a Magdalena Siatkowska od 24 lipca do 06 sierpnia w International Projects Centre:

http://www.ipcexeter.co.uk/

 

czekaj na nas nowe dowiadczenia…